tirsdag 16. mars 2010

Mitt nye favorittskjørt

Jeg har sydd meg et nytt skjørt. Utgangspunktet var vel et Ottobremønster, men jeg tror ikke det er igjen en strek/søm som er slik originalmønsteret var. Hadde også litt lite cord, så jeg måtte trikse og mikse litt nederst, men resultatet er jeg veldig godt fornøyd med. Synes passformen på dette skjørtet er nærmest optimal for meg :). Skjørtet er sydd i gammelrosa babycord og foret med et tildastoff i brunt og rosa. Dette tildastoffet titter også ut nederst. Skjørtet har også satengfor. Burde egentlig hatt en rosa glidelås bak, men jeg var for utolmodig til å vente til jeg hadde tid til en tur på butikken, så da ble det en brun en. Det er allerede blitt brukt to dager på jobb og jeg har fått gode kommentarer på det!

Cordskjørt_1c  Cordskjørt_1b Cordskjørt_1d

Mønster: eget

Stoff: Babycord, Tildastoff og satengfor fra Panduro

1 kommentar:

  1. Det ble kjempefint! - det var flotte farger. Synes ikke det gjorde noe med brun glidelås, jeg.. Det sto jo til kanten nede!

    SvarSlett