søndag 11. juli 2010

Sommerklær til meg og storesøster

Både storesøster og jeg har fått noen nye sommerklær. Storesøster hadde en tunika som jeg syntes var litt fin. Lagde derfor et mønster mer eller mindre basert på den. Sydde det i et stoff jeg kjøpte på e-bay. Dette er et bomullsstoff med lycra, nesten som interlock som er helt nydelig å sy i. Storesøster likte tunikaen veldig godt og jeg ble selv godt fornøyd. Mulig jeg lager den bittelitt smalere neste gang :)

Tunika_98_4a Tunika_98_4c

Stoff: Bomull med lycra

Mønster: eget i str 98/104

Jeg har også selv sydd meg noen nye sommerklær. Først ut var en sommerkjole sydd i deilig rynkete bomullsstoff fra sydilla. Dette var litt pes å sy i da jeg ikke viste hvor mye det strakk seg. Sluttresultatet ble imidlertid veldig bra og kjolen er superdeilig og luftig å ha på seg.

Sommerkjole_36_1a Sommerkjole_36_1b

Stoff: janka fra sydilla/Hilco

Mønster: eget, meget modifisert fra Onion 2009

I tillegg har jeg sydd meg en sommertopp. Den er inspirert av en sommetopp jeg kjøpte meg. Sydd i tynn jersey og lyseblå/hvit lille martine. Satt som et skudd og jeg er veldig fornøyd. Slike blir det flere av. Det var litt vanskelig å få fram fargene på bildene. Toppen er sydd med rynking i overdelen, både rett under brystene og i halsringningen. Ermene og halsen er kantet med jerseystoffet og jeg har sydd på en pynteknapp.

Topp_meg_3c Topp_meg_3a

Mønster: eget

Stoff: Bomullsjersey fra e-bay og lyseblå/hvit lille martine fra Stoff og Stil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar