søndag 30. august 2009

Ulltunikaen “eplet faller ikke langt fra stammen ?”

Da har jeg sydd meg en litt retroaktig ulltunika. Den blir sikkert god og varm å ha utover høsten og vinteren. Den har fått en applikasjon av et tre og to epler som liksom skal symbolisere meg og de to ungene mine og hvor like/ulike vi er. Synes det var et litt artig tema, samtidig som det passer nå på høsten. Klarte heller ikke å bestemme meg for om jeg skulle ha et bånd rundt midjen eller ikke, og siden jeg var litt redd for at det skulle bli for stramt å ta på tunikaen med det på, ble det til slutt sydd som et løst belte som kan festes på med trykknapper. Da kan jeg velge om jeg vil bruke den med eller uten belte.

Brukte et mønster fra Ottobre, men kuttet det av og sydde mye inn, så tunikaen har blitt helt annerledes enn den opprinnelige kjolen. Ble godt fornøyd til slutt :). Her er et bilde uten og et med belte :).

Ulltunika_1c Ulltunika_1a

Mønster: eget

Stoff: Ullfilt og stretch jersey fra Stoff og Stil samt litt appliksjonsstoff kjøpt på etsy..

1 kommentar: