mandag 7. september 2009

Snurreskjørt

Da har jeg sydd et snurreskjørt til storesøster. Har lenge syntes de var så fine når jeg har sett dem blant annet hos fru-jansen og gumman. Skjørtet er sydd i bomull og ribb fra Stoff og stil og kantet med et Tilda stoff jeg har hatt liggende en stund, men som opprinnelig ble kjøpt på Panduro. Syntes først det ble litt kort og rart, men da hun fikk det på ble jeg veldig fornlyd. Supersøtt snurreskjørt. Fikk selv beskjed av storesøster at det var fint å snurre i og danse ballett i (det siste visste jeg ikke en gang at hun visste hva var, men det er mye de lærer i barnehagen :)). Mønsteret er originalt fra Stoff og Stil, men som vanlig måtte jeg endre på det, så ribben er mye strammere og skjørtet har fått hjemmelagde kantebånd i stedet for kun overlocking av kantene.

Snurreskjørt_1a

Snurreskjørt_1c  Snurreskjørt_1d

Mønster: fra Stoff og Stil i str 3 år, men med egne endringer.

Stoff: Bomullstoff med Matryoshkaduker og stretch jersey fra Stoff og Stil, rosa Tildastoff fra panduro.

1 kommentar:

  1. Dette var kjempetøft. Jeg ble inspirert og lagde et tilsvarende Jungelskjørt

    SvarSlett