torsdag 8. april 2010

Bukseras :)

Jeg ble veldig godt fornøyd med den siste buksen jeg sydde til storesøster og da hun trenger flere bukser for tiden har jeg sydd to til etter mer eller mindre samme mønster, men i andre stoffer og med noen variasjoner. En er sydd i rødlilla mønstret babycord fra Stof2000 og den andre i deilig skyvelour fra JNY/Cetho. Begge har fått runde sidelommer, men mens buksen i cord er lagt opp vanlig nede har velourbuksen fått ribb. Synes de ble stilige og de sitter veldig godt på storesøster. Jeg får til og med litt hippiefølelse fra cordbuksen :)

Cordbukse_98_2a Cordbukse_98_2b

Velourbukse_98_1a

Lillebror trengte også noen bukser, så også han fikk to nye bukser. En i prikkete babycord og en i skyvelour. Synes også disse ble OK og de sitter fint på min lille tykkas, men skulle kanskje ha piffet opp skybuksen med ribb i lime eller turkis, men det får bli neste gang.

Cordbukse_86_1a Velourbukse_86_1a

Mønster: Modifisert Ottobremønster i str 98 og Meedom str 86

Stoff: Mønstret babycord fra Stof2000, soppsftoff og ribb fra Stoff og Stil og skyvelour fra JNY/Cetho. Den prikkete babycorden til lilebrors bukse husker jeg ikke hvor jeg kjøpte.

1 kommentar: