tirsdag 13. april 2010

Tunikaer/topper/gensere/T-skjorter i fleng :)

Ungene trenger fler lette gensere og T-skjorter nå som våren og sommeren er i annmars. I det siste så har jeg sydd flere tunikaer/topper til storesøster og gensere/T-skjorter til lillebror, samt en bursdagspressang utifra det samme gensermønsteret; Imke fra “Sewin Clothes Kids love”. Jeg liker dette mønsteret veldig godt da det har mange variasjonsmuligheter :).

Den første tunikaen jeg sydde til storesøster ble jeg veldig godt fornøyd med. Den er sydd i nydelig Hilco jersey og sky-interlock fra hhv sydilla.no og Cetho/JNY. Synes denne kombinasjonen ble skikkelig knall og kul. I tillegg har den fått pyntebånd på armene, kjøpt hos leanne.no og på etsy. 

Tunika_98_1a Tunika_98_1b

En annen variasjon er uten hette. Denne toppen er sydd av rosa stripete jersey fra Stoff og Stil og blomsterjersey fra Cetho. Synes også denne komboen ble knallkul :). Her er halsen kantet med ribb fra Hilco. Jeg kan bare ikke få skrytet nok av denne. Den er bare så mye mer elastisk og fin enn Stoff og Stil ribb.

Topp_98_1a Topp_98_2b

En tredje variasjon av denne toppen er sydd i lilla jersey fra stoff og stil med rosa ermer i deilig stødig jersey fra Cetho/JNY. Den siste varianten til storesøster er også i lilla Stoff og Stil jersey, med sidepaneler i rød jersey fra Cetho/JNY og korte ermer.

Topp_98_2aTopp_98_3a

Lillebror har også fått seg noen gensere/T-skjorter. Først ut var to gensere sydd i hhv grønt bondegårdsstoff og jungeljerey fra Cetho/JNY. Disse likte lillebror kjempegodt og gikk rundt og da de forskjellige dyrelydene :). Deretter ble det to T-skjorter i hhv blå løve/ape jersey fra Cetho/JNY og pingvininterlock fra Stoff og Stil, også disse av det samme mønsteret. Bondegårdsgenseren er kantet med tofarget ribb fra Stof2000, mens resten er kantet med Hilco ribb, min nye favoritt :). Samtidig synes  jeg bare jerseyen fra Cetho/JNY er skikkelig god. Stødig, men samtidig fin og tynn. To av lillebrors plagg har i tillegg fått en søt liten lapp med biler på i siden, bare til pynt :).

Genser_86_1b  Genser_86_1a  Genser_86_2a T_skjorte_86_1b   T_skjorte_86_1a

T_skjorte_86_2a T_skjorte_86_2b

1 kommentar:

  1. Wow for en produksjon! Skikkelig flotte plagg du har sydd, og de søøøøøøøte modellene:)

    SvarSlett