lørdag 17. juli 2010

Ny kjolemodell – 60-talls aktig spencerkjole

Jeg har en stund hatt lyst til å prøve meg på en ny kjolemodell. Den skulle være litt 60-talls aktig, tettsittende, men kanskje en liten smule lengre. I tillegg skulle den ha store gode lommer :). Nå synes jeg at jeg så godt som er der. 

Sydde først en kjole mer eller mindre etter en Onion modell, men modifiserte til å ha en hempe bak med en nydelig blomsterknapp. Denne er sydd i nydelig lilla stretch cord fra stof2000, med lommer i nydelig solstoff og kantet rundt halsen og ermene med skråbånd. 

 Spencekjole_104_1a Spencekjole_104_1b

Denne første kjolen ble ganske vid, men passer til storesøster sånn noenlunde allikevel.

Kjole nummer to ble jeg mye mer fornøyd med. Nå hadde jeg modifisert mønsteret mye mer. Denne gangen sydde jeg også inn en usynlig glidelås. Synes det ble en del bedre. Denne er sydd i nydelig gammelrosa babycord fra Sydilla. Inne i lommene er det laban og labolina stoff. I tillegg har den fått en pynteknapp og noen pyntebånd. Også modellen har skråbånd rundt hals og ermer.

Spencekjole_104_2a Spencekjole_104_2c

 

Spencekjole_104_2d Spencekjole_104_2b

Den tredje kjolen jeg sydde ble jeg også veldig fornøyd med. Den er sydd i bomullsstoff (Lil Plain Jane i aqua fra Michael Miller) og passet bare perfekt til en slik kjole. Denne modellen er sydd med for i overdelen og har derfor bare skråbånd på lommene. Dette er et herlig rødt og hvitprikkete skråbånd med blonder fra leanne.no. I tillegg har den fått en rød pynteknapp oppe. Herlig og frisk synes jeg! I tillegg satt den perfekt på min 3-åring :).

Spencekjole_104_3a Spencekjole_104_3b

Spencekjole_104_3c Spencekjole_104_3d

Er du interessert i en lignede kjole er det bare å ta kontakt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar