fredag 8. januar 2010

Vester i velour og fleece *SOLGT*

Jeg fikk en forespørsel om å sy to velourvester til et brødrepar. De skulle være i brun velour og gjerne ha en applikasjon med våpenskjold og drage på. I tillegg har jeg en stund tenkt å sy en vest til lillebror i noe kult fllecestoff jeg har hatt liggende, så da gjorde jeg det samtidig. Kunden ville ha v-hals på vestene, så da måtte jeg prøve ut det og det var forbausende lett :). Mønstrene er noe omarbeidede fra hhv Rikke Miscattellis “sy til barn” og Meedom. Synes velourvestene ble veldig kule. Jeg ble veldig fornøyd med applikasjonene, selv om de var en smule tidkrevende og kronglete å få til. Fleecevesten til lillebror ble også bra og brukt allerede i dag. Det er godt med et ekstra varmende lag fleece nå i kulda :).

Velourvester_1_2 Velourvester_1_2b

Fleecevest_1a Fleecevest_1b

Mønster: Omarbeidede mønstre fra R. Miscattelli “Sy til barn” og Meedom i størrelse 86, 104 og 116.

Stoff: Brun velour fra JNYdesign, hvit bambusvelour fra Lykkedragen, brun ribb fra Stoff og Stil og traktorfleece kjøpt på e-bay.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar