tirsdag 30. juni 2009

Enda en sommerkjole

Da har storesøsøter fått seg enda en sommerkjole. Hun trenger en del for de blir fort skitne i barnehagen. Det er jo så varmt her for tiden, og ettersom temperaturen stiger, syr jeg lettere og lettere kjoler :). Denne er derfor sydd i tynn bommulsjersey. Mønsteret er mitt eget A-form mønster, men denne gangen ble ermene gjort enda mindre. Ermene er rynket på, det er satt i strikk nesten helt ytterst og de er kantet med rullefald. Jeg har også kantet halsen med strikk for å få en rynkeeffekt. Kjolen var akkurat passe (som storesøster selv ville sagt :)) og satt også veldig fint på. Dette er nok mitt favorittmønster for tiden, da jeg synes kjolene blir så enkle, men veldig søte, Samtidig kan jeg variere stoffbruk og blant annet, erme og hals-avsklutning og dermed blir det et helt annet uttrykk. Alt i alt, veldig fornøyd :).

Kjole_5aKjole_5c Kjole_5b

Mønster: eget i størrelse 86/92

Stoff: Bommulsjersey fra Stoff og Stil.

1 kommentar:

  1. Denne kjolen var veldig søt! Jeg skal prøve meg på en lignende til lillemor selv. Så veldig enkelt ut med rullefald - men hvordan syr du det? Og strikken i hals og rundt ermene; syr du den på samme måten som strikken bak i formsydde bleier? (strekker og syr sikk-sakk?)

    SvarSlett