fredag 26. juni 2009

Joggebukseras

Særlig storesøster har hatt bruk for flere bukser nå når sommeren har kommet. Jeg har derfor sydd en del bukser både til henne og lillebror i det siste. Jeg synes veolurbukser er bare så deilig til ungene :). De første var litt store, men etter hvert har jeg fått endret tilstrekkelig på mønsteret til at de sitte veldig bra :). En rød/rosa har jeg blogget om før. Det samme har jeg gjort med en grønn/brun bukse til lillebror. Denne første er i lilla/lilla velour og har fått en rød blomst på rompa. De ble litt store og har dessuten fått ny og strammere ribb i føttene siden bildet ble tatt.

Joggebukse_3a Joggebukse_3b

Storesøsøter har fått mye grønne klær i det siste, derfor passet det med en grønn bukse synes jeg. Denne er smalnet inn og forkortet litt og sitter veldig bra :).

Joggebukse_4a

Denne siste måtte jeg bare sy etter at jeg fikk den orange/gule velouren i hus. Tenker den blir fin til eventuelle utflukter i barnehagen. Da er det umulig å overse henne :).

Joggebukse_6a

Så er det en bukse til lillebror. Den ble sydd for å matche storesøsøter og min velourkjole. Den har derfor fått en blå blomst på rompa :).

Joggebukse_5a Joggebukse_5b

Joggebukse_5c

Mønster: Utgangspunkt i Meedom form 2, men smalnet betraktelig inn og i noen tilfeller kortet ned og satt i ribb.

Stoff: Ensfarget velour  og ribb fra Stoff og Stil. Mønstret velour fra stof2000 og Jofotex.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar