fredag 19. juni 2009

Sommerkjole i velour

Da har jeg sydd meg sommerkjole. Den ble litt “søtere” enn jeg vanligvis bruker selv, men den sitter godt og er bare supermyk og god å ha på. En skikkelig gladkjole. Utgangspunktet var et onion mønster, men mye er kuttet ut og bl.a innsnitt er laget. Ble godt fornøyd med den til slutt :). Tror nok storesøster skal få en lignendes til sommerfesten i neste uke :).

Kjolen er sydd i velour med ermer i bommulsjersey. Halsen og ermene er kantet med stretch jersey. Bolen på kjolen er pyntet med to blomsterapplikasjoner og en kroklisse. Blomstene symboliserer for meg de to skjønne ungen mine :).

 Velourkjole_1aVelourkjole_1b

Velourkjole_1c

Mønster: Eget, omarbeidet fra onion

Stoffer: velour, bommulsjersey og stretch jersey (ribb) fra Stoff og Stil.

1 kommentar: