søndag 14. juni 2009

Katten og månen

Det siste jeg har sydd er en kjole til storesøster. Det er endel plagg jeg har sydd siden siste plagg som ble blogget om, men siden gubben er på ferietur til Barcelona med kameraet der bildene av disse ligger, får jeg blogge om denne først. Jeg ble veldig fornøyd med kjolen. Da storesøster er veldig glad i både katter og månen, bestemte jeg meg for å applikere  på et bilde av en katt som ser på månen. Mønsteret er fra “ Børnetøy du selv kan sy” av E. Gunther, men forlenget litt i livet og endret litt på. Størrelsen er derfor 92/98. 

Kjole_1a  Kjole_1b

Stoffene er et gammelt dynetrekk jeg hadde da jeg var liten, babycord fra Stoff og Stil og Tilda pyntebånd fra Panduro. Kjolen er lagt opp med en pyntesøm med katter :). Storesøsøter ble veldig fornøyd med kjolen og ville ha den på seg med en gang, selv om knappene manglet :). Actionbilde kommer muligens senere.

Kjole_1d Kjole_1c

Mønster: Spencerkjole av Gunther, men endret en del

Stoff: Gammelt dynetrekk, babycord fra Stoff og Stil og pyntebånd fra Panduro.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar