mandag 15. juni 2009

Grønn bølge

Etter å ha sydd en grønn bursdagsgave til en nevø som snart fyller fire år (bilde kommer i egen post senere), ble jeg så fornøyd med det at jeg ville sy litt mere i grønt. OK, jeg er også litt lat, så jeg tenkte det var greit å slippe å¨skifte tråd på overlocken også :). Jeg har nettopp fått tak i dette kjempefine kaninstoffet fra JNYdesign, så da måtte jeg jo sy litt av det også.

Først mått lillebror få en T-skjorte og bukse. T-skorten er sydd etter mønster fra Meedom og er i grønn ribb fra Stoff og Stil og grønt bommulsstoff med flodhester fra Jofotex. Synes den ble riktig frisk og fin :). Buksen er også sydd med mønster fra Meedom i stripete velour fra Stof2000 og grønn ribb fra Stoff og Stil. Begge plaggene er i størrelse 74 og litt store til lillebror, men det er ikke lenge til han vokser inn i dem :). Tskjorte_6a Joggebukse_2a 

Storesøster måtte også få noe grønt og hun trenger egentlig både bukser og gensere, samt T-skjorter, så på henne ble det en genser og T-skjorte. Genseren er sydd etter mønster fra Meedom i størrelse 92 og i røde kaniner på lime interlock med ermer i limegrønn interlock, begge stoffene er fra JNYdesign. Den røde ribben er fra Stoff og Stil. T-skjorten er et eget omarbeidet mønster med utgangspunkt i Ottobre 3/2009, men den er blant annet smalnet inn og halsen er forminsket pluss at det er sydd i strikk i ermene. Denne ble jeg veldig fornøyd med. Synes den satt veldig fint på henne :)

Genser_4a

Tskjorte_5a Tskjorte_5c

2 kommentarer:

  1. Så herlig med grønt!!!!!!! Dette var en skikkelig glad-farge:) Den passet jo veldig godt sammen med rødt.
    Så flink du er til å sy! Jeg har nå kost meg med å titte litt rundt i bloggen din. Har du noe tips om hvor jeg kan finne mønster på knytebukser?

    SvarSlett
  2. Takk for koselig kommentar :).

    Vet dessverre ikke om noen direkte mønstre på knytebukser. Jeg og andre har ofte gått utifra et mønster på selebukse og modifisert det ved å kutte ut selene og i stedet kante med ribb i halsen. Ribben lar du så fortsette som seler. Jeg tok mønsteret fra "Børnetøy du selv kan sy" av E. Gunther og modifiserte det.

    SvarSlett